Чи можливий ремонт литих дисків?
Литі диски славляться своєю легкістю через сплав, який робить легше на 15-20% сталевих аналогів, але ударостійкість литих деталей часто залишає бажати кращого. Після сильного удару, якщо колесо потрапляє в яму або бордюр, диск може деформуватися. Сталевий різновид деталі має властивість гнутися від пошкоджень, що робить її легкою в ремонті, литі диски частіше тріскаються, на них можуть утворюватися сколи, які так просто не вдієш. У такому разі вони непридатні для використання, і їх необхідно міняти. Але, залежно від ступеня пошкодження, часом ремонт литого диска можливий.
Технологія виробництва литого диска дуже проста в порівнянні з кованим «колегою», який не можна виготовити без належного, дуже складного обладнання.
Рідкий сплав заливається у форму (що дозволяє створювати різні варіації зовнішнього вигляду диска), проводиться загартовування, а після – мінімальна корекція на верстатах, обладнаних числовим програмним управлінням. Кінцевий продукт цінується автомобілістами за легкість та різноманітність дизайнів, хоча ціна його досить висока порівняно зі сталевим диском.
Шинні центри, що надають послугу ремонту литих дисків, зазвичай використовують зварювання газом аргон. Насправді ця процедура, відновивши зовнішній вигляд диска, не вирішує проблеми, і їздити з таким диском небезпечно. В цілому, якщо відбувся скол або пішла тріщина, навіть після ґрунтовного зварювання диск уже ніколи не буде колишнім. Справа в тому, що при нагріванні, про що і зазначено в технічних характеристиках, відбувається повна зміна структури матеріалу, з якого зроблена деталь. Фактично диск перестає бути стабільним, і може підвести, натрапивши на перешкоду.
У разі невеликої деформації, яка може спричинити дисбаланс колеса, оптимальним рішенням є простукування деформованих частин, після чого відбувається холодна прокатка – нагрівання вже готового диска призведе до зміни структури сплаву. Це недешева процедура і проводиться вона далеко не на всіх шинних центрах.
Також, якщо литий диск майже не постраждав, але стерлося лакофарбове покриття, можна зробити процедуру покриття деталі порошковою фарбою. Цією процедурою повинні займатися професіонали, насамперед через те, що після зняття старого шару фарби (а повністю зняти її з поверхні диска необхідно), і нанесення нової важливо перевірити деталь на наявність дисбалансу, який може бути викликаний нерівномірним шаром фарби, цього потрібне професійне обладнання.
Про типи та маркування дисків можна прочитати у відповідних статтях.