Ланцюги протиковзання. "За та проти"
Іноді у холоди трапляються ситуації, коли «липучої» і навіть шипованої зимової гуми стає недостатньо. Зледенілі та засніжені дороги небезпечні, а часом непрохідні без спеціального спорядження, яке допоможе колесу перебороти опади, що випали, а також не застрягти, якщо машина опиниться в екстремальній ситуації.
Для цього створені колісні ланцюги та браслети протиковзання. Ці пристрої досить прості за задумом допомогли не одному водієві вибратися з неприємної ситуації без допомоги рятувальників.
Ланцюги протиковзання – це спеціальний пристрій, який кріпиться до протектора, забезпечуючи суттєве покращення зчеплення з поверхнею, перш за все, щоб проходити пухкий сніг та лід. Конструкція його є зв'язуванням металевих або пластикових ланцюгів, які обплітають шину.
- Металеві ланцюги - це жорсткий варіант, який перш за все створений для підйому по зледенілих поверхнях, коли необхідно найміцніше зчеплення. Часто вони оснащені металевими шпильками. Вони чудово підходять під важкий бездоріжжя, яке так просто не подолати, але дуже обмежують швидкість пересування – до максимальних 40 км/год., а також стирають гуму.
- Пластикові ланцюги – це, відповідно, м'який варіант, призначення якого – допомогти машині пробратися через місця слабкого зледеніння та каші зі снігу та бруду. Армований пластик забезпечений спеціальними ґрунтозачепами. Такі ланцюги набагато більш обережно впливає на гуму і піднімає поріг швидкості до 70 км/год. Тому пластикові ланцюги ідеально підходять під заміські шляхи, де пошарпаний асфальт змінюється ґрунтовими дорогами, а через гумові зачепи мокре полотно не є проблемою. Недолік і водночас гідність ланцюгів у тому, що їх можна причепити на шину прямо в дорозі, просто зробивши зупинку перед сумнівною ділянкою. З одного боку, треба вміти це робити і доводиться переривати проїзд. Важливо одягнути колеса заздалегідь на ще стабільній ділянці дороги.
Варто попрактикуватися перед тим, як використовувати ланцюги в реальній ситуації, щоб все з'єднати правильно, відразу навчитися цьому не так просто. Найчастіше немає необхідності надягати чотири ланцюги. Найчастіше вистачить двох, прикріплених до провідних колес, хоча деякі професіонали та любителі їзди по пересіченій місцевості надягають відразу чотири. Використовуючи ці пристрої, важливо уникнути буксування. У бруді та в пухкому снігу ланцюги врізаються в субстрат і автомобіль намертво сідає на днище.
Ланцюги кріпляться так: спочатку розкладаються перед колесами однієї осі вздовж траєкторії руху. Колеса повинні стояти прямо. Гачок заднього бокового ланцюга повинен перебувати з внутрішньої сторони. Замки зовнішнього бічного ланцюга повинні розташовуватися із зовнішнього боку і бути спрямованими вперед. Потім автомобіль заїжджає на ланцюга так, щоб зупиниться в 20-30 см від кінця, і велика частина ланцюга надівається на колесо, потім чіпляє гачок із внутрішньої сторони. Після того, як розправилися всі ланки на колесі, приєднуємо замок зовнішнього бічного ланцюга і повільно проїжджаємо до 50 метрів, щоб усі ланки стали на свої місця, і виконуємо остаточну затягування замків.
Браслети (бандажі) протиковзання – це своєрідний спрощений варіант ланцюгів. Конструкція така – металеві ланцюги певної, відповідної марки шини довжини та товщини, а також капронової стрічки із замком. Ланцюг накладається на протектор, а стрічка пропускається між спицями диска, через що ланцюг обтягує протектор. Також бувають з армованих пластикових ланцюгів, а також з гумовими грунтозачепами.
Особливість браслетів - можливість встановити їх, вже потрапивши в переробку, до того ж процес встановлення набагато простіше. Для довготривалої їзди бездоріжжям браслети не підходять, стрічка перетирається, а ланцюг – скручується. Зчіпна поверхня у браслета менша, і тому вони підійдуть, щоб, наприклад, вибратися з ями або вибоїни, але довго колесити з ними по пересіченій місцевості - не вийде.
Обидва пристрої, як ланцюги, так і браслети, досить швидко стирають шини, тому бажано використовувати пристрої акуратно.