У чому різниця шин для різних сезонів?
Водію необхідно стежити за тим, щоб покришки на його автомобілі завжди відповідали сезону, а також термін придатності гуми. Сезонність – поєднання властивостей, які покращують водіння в умовах різних пір року. Так літня шина – жорстка, для кращого зчеплення з дорожнім полотном, а зимова – м'яка, щоб проходити ожеледицю, кучугури, вбирати зайву воду. Водіння автомобіля взимку з літніми шинами і навпаки, незнання особливостей сезонності – загрожує аварійними ситуаціями. Сучасні легкові шини поділяються на три типи щодо сезонності: літні; зимові; всесезонні.
Зимові шини
Головна характеристика зимових шин – здатність пересуватися по снігу та льоду, вбирати та відштовхувати вологу, за що відповідає велика кількість ламелів та глибокий рельєф малюнка на протекторі. Так як зима – найнебезпечніший сезон, тому висока якість зимової гуми – необхідна характеристика будь-якої моделі. Існує два типи зимової гуми – шипована та без шипів.
Шипова гума оснащена спеціальними шипами протиковзання, що утримують машину на дорозі, вкритій льодом. Зроблені з твердих металевих сплавів, шипи збільшують ефективність керування та зменшують гальмівний шлях, ефективно працюють при великих навантаженнях на колесо.
Нешипована гума наголошує на рисунку протектора і ламелі. Вкрай м'який склад гуми дає змогу зчепитися з найменшими нерівностями на дорожньому полотні.
Літні шини
Літні шини передусім призначені для того, щоб пересуватися на автомобілі в умовах теплої погоди по дорожньому полотну – асфальт або грунт. Тому їхнє головне завдання – міцне, якісне зчеплення з поверхнею, максимальна пляма контакту, прохідність на поворотах, керованість.
Цього допомагає досягти пружна гума більш твердої консистенції, а також менш виражений протектор, який відрізняється від глибокого та рельєфного малюнка на зимових шинах, адже немає необхідності відводити снігову кашу з-під контактної плями.
Всесезонні шини
Всесезонні шини – універсальні моделі, які призначені рівною мірою для літа, зими, весни та осені. Тим не менш, в умовах середньої смуги такі покришки не надто популярні через сильні перепади температури, властиві нашому клімату. До того ж, від всесезонних моделей не варто чекати на ідеальне зчеплення і водіння в екстремальних умовах, вони створені за принципом «золотої середини». Такі шини створюються насамперед для помірного європейського клімату, де погодні стрибки негаразд яскраво виражені, а шини передусім розраховані на дощову погоду.