Міжнародний гранд MICHELIN — виробник шин зі світовим ім'ям, який за свою багаторічну історію залишив незабутній слід в автомобільній галузі. Інновації, преміальна якість, успіхи у спортивній сфері та цілий вивід успішних дочірніх брендів — все це MICHELIN.
Французька компанія виробляє високоякісні шини для міських, спортивних, вантажних автомобілів, спеціального транспорту, мотоциклів, велосипедів, використовуючи новаторський підхід та першокласні матеріали. За майже двісті років своєї історії бренд MICHELIN зустрів безліч перемог та залишив відчутний слід в автомобільному світі.
Історія компанії: початок, розвиток, лідерство
Слоган MICHLEN, головні слова, що формують політику та стиль ведення справ компанії звучить так: «A better way forward», «Кращий шлях вперед». З моменту заснування компанії в 1830 саме постійний рух вперед, експерименти та розвиток дозволили досягти сьогоднішніх результатів. MICHELIN з'явився у французькому місті Клермон-Ферран в 1830, головний офіс компанії знаходиться там і в наш час. Фірму заснували брати Андре та Едуард Мішлени, які, після безлічі експериментів, вирішили, що їхня справа — випускати шини. Спочатку це були покришки для велосипедів, надалі — автомобільні шини.
Поворотним моментом для компанії стало отримання патенту на випуск пневматичних шин у 1891 році, цього ж велосипедист Чарльз Терронт виграв заїзд Париж-Брест-Париж, використовуючи саме пневмошини, що стало чудовою рекламою для інноваційної гуми. Втім, популярність прийшла до продукції MICHELIN не відразу — через те, що в ті часи мостові щетинилися цвяхами, що випали з підків коней, у покришках з'являлися дірки. Втім, через високий рівень комфорту та безпеки ці шини стали популярними в Європі, доходи компанії зросли і вплив розширювався. До сьогодні компанія залишається «першопрохідником» — в 1946 році інженерами MICHELIN були створені радіальні шини, а в 1992 здійснено прорив в екологічній області — поява «зелених шин», які викидають мінімум шкідливих речовин повітря через низький опір коченню.
Як міжнародна корпорація, MICHELIN стала власницею багатьох популярних брендів, таких як B.F. Goodrich, Kormoran, Taurus та інших. Крім того, компанія володіла автовиробником Citroën з 1930 по 1976 роки.
Технології, які підкорили автосвіт
Варто згадати технології, які відрізняють MICHELIN від інших виробників шин. Серед них:
- BAZ. У структуру шини вплетені нейлонові нитки, які не дозволяють шинам перекошуватись на великих швидкостях, а значить — ефективно перешкоджають деформації.
- Zero Pressure. Якщо у вас спущено колесо — не біда, ця технологія не дає шинам втрачати форму і підтримує вагу на швидкості до 50 миль на годину.
- Безповітряні шини, які не бояться порізів та втрати тиску всередині протектора.
Спорт та MICHELIN
Французький гранд не чужий світові спорту, компанія постачає фірмові шини на найбільші змагання у світі. До 2006 року MICHELIN була офіційним дилером шин на найвідоміший гоночний турнір F1. У різні роки компанія також представляла свої моделі на MotoGP, серії Ле-Ман (як американській, так і європейській), чемпіонаті Гран Туризмо, світовій Серії Рено тощо.
Шини MICHELIN популярні і серед гонщиків ралі — її покришками в різні часи користувалися Audi, Ford, Lancia, Peugeot, Toyota, Volkswagen та інші марки авто.
Бібендум
Человік із шин, що впізнається, посміхається глядачам з рекламних майданчиків MICHELIN — маскіт французької компанії з кінця дев'ятнадцятого століття, на ім'я Бібендум (Bibendum). Образ персонажа народжувався поступово — спочатку Едуард Мішлен побачив у чарівній стенд компанії стопці шин людини, а потім надихнувся рекламою пива руки художника О’Галопа, на який був зображений значних розмірів пивовар. Так з'явився Бібендум — привабливий для себе людина з шин, що став упізнаваним символом французької компанії.
Ім'я маскот отримав з рядка Горація «Nunc est bibendum!» — «Пити — так зараз!, яка красувалася на плакаті з пивоваром. Рядок здався Мішлену доречним, за аналогією з тим, як шина MICHELIN «випиває» нерівності на дорожньому полотні. Втім, з роками від поетичного коментаря довелося відмовитися, щоб вона не сприймалася як заклик до водіння у п'яному вигляді. А ось Бібендум через десятиліття дійшов до нас, і навіть безліч редизайнів не відібрали в нього впізнаваність.
Путівник по світу їжі
Опис компанії буде неповним без згадки знаменитого Le Guide Rouge — щорічного ресторанного путівника, який містить інформацію про найсмачніші заклади світу.
Це найавторитетніший ресторанний рейтинг у світі. Агент, який прийшов інкогніто, оцінює ресторан від однієї до трьох зірок — трьома зірочками гідно оцінюються найкращі ресторани світу, авторитет путівника настільки великий, що кожною зірочкою дорожать такі великі кухарі сучасності, як Гордон Рамзі, Дзіро Оно чи Яннік Аллено.